Κανόνες παιχνιδιού

 • Το παιχνίδι παίζεται με γύρους. Το παιχνίδι ξεκινάει από αυτόν που έφερε τον μεγαλύτερο αριθμό στα ζαριά και συνεχίζεται με τη φορά του ρολογιού. 

• Στον χάρτη υπάρχου τετράγωνα με δάση που δίνουν πρώτες ύλες ξύλο, με ορυχεία που δίνουν πρώτες ύλες πέτρα, με αλιεύματα που δίνουν πρώτες ύλες ψάρια και με καλλιέργειες που δίνουν πρώτες ύλες δημητριακά. Επίσης, υπάρχουν τετράγωνα με ειδήσεις που ρίχνοντας το εξάεδρο ζάρι δύο φορές, ο παίχτης που βρίσκεται εκεί, αποκαλύπτει την είδηση που αφορά όλους τους παίχτες του παιχνιδιού, αναλόγως το τετράγωνο που βρίσκεται ο κάθε ένας. Ακόμα, υπάρχουν τετράγωνα με οδηγίες στα οποία ρίχνοντας το εξάεδρο ζάρι δύο φορές, ο παίχτης που βρίσκεται εκεί, μαθαίνει την πληροφορία που αφορά εκείνον. Στον χάρτη υπάρχουν τετράγωνα τηλεμεταφοράς, που όταν  βρεθεί κάποιος παίχτης μπορεί να τηλεμεταφερθεί σε ένα άλλο τετράγωνο τηλεμεταφοράς. Επιπρόσθετα, υπάρχουν τετράγωνα πρόγνωσης στα οποία με τυχαία σειρά αποκαλύπτεται η εμφάνιση κάποιας φυσικής καταστροφής στους επόμενους γύρους. Επιπλέον, υπάρχουν τετράγωνα οικισμών στα οποία οι παίχτες μπορούν να πουλήσουν τα υλικά που έχουν αποκτήσει και να αγοράσουν αντικείμενα. Τέλος, υπάρχουν τετράγωνα με αλμυρό και γλυκό νερό στα οποία δεν υπάρχει κάποια δραστηριότητα, ενώ τα τετράγωνα αυτά σχετίζονται με φυσικές καταστροφές. 

• Στο αριστερό μέρος της οθόνης του παιχνιδιού υπάρχουν εικόνες με τους χαρακτήρες/ ρόλους που μπορεί να πάρει κάθε παίχτης. Ο κάθε ρόλος έχει τα δικά του τέσσερα χαρακτηριστικά, ζωή (HP 100=5 ζωές), δύναμη (STR), κίνηση (DEX 100=5 blocks) και δεξιότητα (SPECIAL A.). Δίπλα στην εικόνα του κάθε χαρακτήρα υπάρχει μια κυκλική εικόνα του που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πιόνι και ένα τετράγωνο στο οποίο μπορεί ο παίχτης να τοποθετεί τα αντικείμενα που αγοράζει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. 

• Στον χάρτη του παιχνιδιού υπάρχουν συγκεκριμένα μέρη που μπορεί να ξεκινήσει ο κάθε χαρακτήρας, ο ψαράς από κάποιο λιμάνι, δημοσιογράφος σε κάποιο οικισμό, γεωλόγος στον μεγαλύτερο οικισμό, ο μεταλλωρύχος/ανθρακωρύχος στο ορυχείο, ο ξυλοκόπος σε δάσος, πυροσβέστης σε δάσος, μεταφορέας σε σημείο τηλεμεταφοράς, ο χτίστης σε κάποιον οικισμό. 

• Αναλόγως τον χαρακτήρα που διάλεξε ο παίχτης μπορεί να κινηθεί αντίστοιχο αριθμό τετραγώνων.

• Όταν ο παίχτης είναι σε κάποιο δάσος μπορεί να επιλέξει να μην κινηθείς για έναν γύρο ώστε να ρίξει το εξάεδρο ζάρι και να πάρει τον αντίστοιχο αριθμό ξύλων. Το ίδιο γίνεται στα ορυχεία (πέτρα), στα αλιεύματα (φαγητό)  και στις καλλιέργειες (φαγητό). 

• Ο παίχτης μπορεί να πηγαίνει σε κάποιο λιμάνι για να ψαρέψει και εάν έχει βάρκα μπορεί να μπει στη θάλασσα και να κινηθεί ώστε να πάρει τα διπλάσια ψάρια. 

• Ο κάθε παίχτης όταν βρίσκεται σε οικισμό μπορεί, στον ίδιο γύρο, να τα πουλήσει όποια υλικά του επιθυμεί για νομίσματα και να αγοράσει αντικείμενα, αλλά δεν κινείται σε εκείνον τον γύρο. Οι πωλήσεις και οι αγορές γίνονται σύμφωνα με τον αντίστοιχο πίνακα. 

• Ο παίχτης με τα χρήματα που θα πάρει, πουλώντας υλικά στον οικισμό, μπορεί να αγοράσει αντικείμενα που τον βοηθάνε να πάρει περισσοτέρους πόρους. Όταν ο παίχτης έχει πάρει κάποιο αντικείμενο μπορεί να ρίξει το οχτάεδρο ζάρι και να πάρει τον αντίστοιχο αριθμό υλικών (δρεπάνι για δημητριακά, τσεκούρι για ξύλο, αξίνα για πέτρα). Η βάρκα ψαρεύει πάντα διπλάσια ψάρια και δεν ρίχνει το οχτάεδρο ψάρι.

• Κάθε παίχτης έχει αντίστοιχες ζωές όπως ορίζεται από τον πίνακα ιδιοτήτων του κάθε χαρακτήρα. Χάνει μια ζωή κάθε 3 γύρους εάν δεν φάει (αν δεν έχει δημητριακά ή ψάρια). Κάθε 3 γύρους του μειώνεται 4 δημητριακά ή 1 ψάρι ώστε να επιβιώσει. Αν δεν έχει κάλυψη (πέτρινη βάση) όταν βρίσκεται σε ζώνη φυσικής καταστροφής χάνει 3 ζωές. 

• Ο κάθε παίχτης ξεκινάει με 3 δημητριακά.

• Ο παίχτης για να καλυφθείς από φυσικές καταστροφές θα χρειαστεί μια πέτρινη βάση που για να την κατασκευάσει κοστίζει 40 πέτρες, 100 ξύλα, 60 νομίσματα.

• Εάν ο παίχτης δεν καλυφθεί κατά την διάρκεια εκδήλωσης μιας φυσικές καταστροφές θα χάσει 3 ζωές και όλα τα αντικείμενα του.

• Όταν κάποιος παίχτης βρίσκεται στο ηφαίστειο μπορεί να πάρει διπλάσια πέτρα. Αν έχει αξίνα ρίχνει το οχτάεδρο ζάρι και πολλαπλασιάζει τον αριθμό που έφερε με 2.

• Όταν στο ίδιο τετράγωνο βρίσκονται δύο παίχτες ρίχνουν το εξάεδρο ζάρι και πολλαπλασιάζουν με τη δύναμη τους (STR) και όποιος έχει μεγαλύτερο αριθμό μένει στο τετράγωνο για να πάρει τα υλικά. Ο άλλος πρέπει να μετακινηθεί όταν έρθει η σειρά του.

• Όταν κάποιος παίχτης επισκεφτεί τετράγωνο με αποστολές μπορεί να ρίξει το οχτάεδρο ζάρι και να φέρει μια επιλογή από τις αποστολές. Τότε θα πρέπει πρώτα να βρει συμπαίκτες να συνεργαστεί και έπειτα να αρχίσουν όλοι μαζί την αποστολή τους σύμφωνα με τις οδηγίες. Εφόσον η αποστολή ξεκινήσει, έπειτα από τον οριζόμενο αριθμό γύρων, θα πρέπει να ολοκληρωθεί. Σε περίπτωση επιτυχίας οι συμμετέχοντες στην αποστολή λαμβάνουν τα οφέλη της, ενώ σε περίπτωση αποτυχίας χάνουν 20 νομίσματα.  

• Κάθε παίχτης τυπώνει και παίρνει από ένα πίνακα καταγραφείς των γύρων και στοιχείων του.

• Εάν κάποιος παίχτης φτάσει στις 0 ζωές βγαίνει εκτός και κλαίγεται.

• Νικητής είναι αυτός που θα ζήσει περισσότερο. Αν οι παίχτες θέλουν να συντομεύσουν το παιχνίδι μπορούν να εξαργυρώσουν σε νομίσματα τα υλικά τους, να τα συγκρίνουν και να προκύψει ο νικητής αυτός που έχει τα περισσότερα νομίσματα.